Waterink Keukens
0523 - 216 992
Mini Cart 0

Your cart is empty.

Wat doen wij als de keuken geïnstalleerd is?

Wat doen wij als de keuken geïnstalleerd is?

Eindelijk is het dan zo ver: de keuken is geïnstalleerd! U hebt bewuste keuzes gemaakt en u neemt de tijd om de de opties van nieuwe apparaten te bekijken en uit te proberen. Dan is het moment aangebroken dat u in uw nieuwe keuken staat te stralen.

Service & garanties

Zodra u uw apparatuur in gebruik neemt ervaart u het gebruiksgemak en ervaart u of u het maximale uit het apparaat haalt. Maar uiteraard kan het voorkomen dat iets niet helemaal werkt zoals u had verwacht. Oók dan kunt u vertrouwen op Waterink Keukens. Want heeft u vragen over het betreffende apparaat, dan kunt u met ons of rechtstreeks met de dealer contact opnemen. Is er bijvoorbeeld een defect aan het apparaat, dan raden wij aan rechtstreeks contact op te nemen met de dealer. U kunt dan meteen een afspraak maken met de dealer voor het vervolg. Gaan wij daar bijvoorbeeld tussenin zitten, dan vertraagt dat alleen maar. Hieronder hebben we de gegevens van de dealers voor u op een rij gezet.

Gegevens leveranciers:

Atag:
www.atag.nl/service
T 088-8821821


Bosch:
www.bosch-home.nl/service/reparatieservice
T 033-247 9160


Etna:
www.etna.nl/service
T 088-882 1803


Inventum:
www.inventum.eu/service-garantie
T 0800-458 36 88


Liebherr (Buram):
www.koelen.nl/service
T 0297-23 99 99


Neff:
www.neff-home.com/nl/service
T 088-424 4040


Novy:
www.novynederland.nl/service/contact/
T 088-011 91 10


Pelgrim:
www.pelgrim.nl/service
T 088-882 1802


Veel gestelde vragen

1. Een oven met fasebakfunctie, hoe werkt dat ook alweer?

Staat u regelmatig in de keuken en gebruikt u graag verschillende bereidingstechnieken? In de ovens van tegenwoordig kan men alle bak- en stoomfuncties stap voor stap instellen. Gerechten worden letterlijk in verschillende fases gebakken. Iedere fase voegt een extra stap toe in het bakproces. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om eerst vlees aan de bovenkant te grillen en vervolgens verder te verwarmen met de heteluchtfunctie en tenslotte met stoom te gaan nagaren.

2. Mijn pannen brommen op de inductiekookplaat, hoe komt dat?

U heeft de overstap gemaakt van een gaskookplaat naar een inductiekookplaat en ineens hoort u een (ander) vreemd geluid. Door de industriestromen worden trillingen veroorzaakt in de panbodem. Het kan dus zijn dat dit een brommend of hoog zoemend geluid of een hoge pieptoon te weeg brengt. Dit is dus heel normaal voor inductie koken en is dus geen probleem. Het geluid stopt als u de pan van de kookplaat haalt. In sommige gevallen kan het vreemde geluid aan de pan liggen. Probeer eens een andere pan van bijvoorbeeld gietijzer of aluminium die geschikt zijn voor inductie koken. Let op het icoontje met 3 lussen.
Over het algemeen maken aluminium pannen minder geluid en zijn bovendien lager in prijs. De duurdere gietijzeren pannen zorgen voor een gelijkmatige verdeling van warmte en maken nauwelijks geluid.

3. Hoe komt het dat bij ontdooien van vlees, de buitenkant al bruin kleurt en de binnenkant nog bevroren is?

Heel veel mensen ontdooien hun gerechten van te voren in de magnetron. Dit gebeurt door invloed van elektromagnetische microgolfstraling. Door de straling gaan de watermoleculen in het gerecht bewegen en daardoor ontstaat warmte. Het kan soms zijn dat de binnenkant van een product niet (volledig) ontdooid is, terwijl de buiten-kant al wel ontdooid is. Dit komt meestal voor bij een magnetron met een draaiplateau, die op volle kracht draait. Door het draaiplateau wordt het gerecht niet gelijkmatig verwarmd, maar gebeurt dit met tussenpozen. Er bestaan ook magnetrons met invertertechniek. Deze toepassing zorgt voor een constante verwarming. Deze magnetrons hebben dus géén draaiplateau.

4. De filters van de afzuigkap zijn vuil en vet, hoe maak ik deze schoon?

Maak het vetfilter schoon, zodra het lampje op de afzuigkap constant brandt? Het is verstandig om de beschrijving eerst even door te lezen om er zeker van te zijn of de filters vaatwasser bestendig zijn. Indien dat niet het geval is, maak dan een sopje waarmee u de filters schoonmaakt. Wij raden aan om een afwasbaar vetfilter maximaal 20 keer schoon te maken en daarna te vervangen.
TIP: Reset de afzuigkap volgens de afzuigkap als de filters gereinigd zijn.

Indien het lampje knippert van de koolstoffilters, dan dien je deze filters te vervangen na gebruik van ongeveer 120 uur. Dit is ongeveer tussen de 3 en de 6 maanden.

5. Vaat uit de vaatwasser is niet schoon, hoe kan dat?

Als u merkt dat de vaat niet schoon uit de vaatwasser komt, dan raden wij aan om de filters te controleren. Een vaatwasser heeft 3 filters: een vlakzeef, een grofzeef en een fijnzeef die regelmatig gereinigd moeten worden. Het is verstandig om de filters bij elke wasbeurt even te checken op vervuiling. Maak ze -bij normaal gebruik- 1x per maand grondig schoon. Lees hiervoor de gebruikershandleiding van het apparaat.

6. Er ligt water in mijn koelkast, wat nu?

Zodra de deur van de koelkast geopend wordt, komt er warmere en vochtige lucht in de koelkast. Hierdoor ontstaat condens in de koelkast en vooral op de achterwand. Tijdens het koelen bevriest dat vocht. Het bevroren vocht ontdooit, weer zodra de koelkast op temperatuur is. Uiteindelijk wordt het vocht afgevoerd via de afvoer. Het is aan te raden om de koelkastdeur goed te sluiten. Het kan voorkomen dat de inhoud van de koelkast het sluiten van de deur belemmert. Hou dit dus goed in de gaten en controleer zo nu en dan ook even de rubbers.

Ten slotte mag er niets tegen de achterwand staan. Het vocht kan hierdoor op andere plekken terecht komen. De afvoer in de koelkast dient goed in de gaten te worden gehouden. Deze kan verstopt raken, waardoor het vocht niet goed afgevoerd kan worden.

Zit uw vraag er niet tussen? Neemt u bij twijfel dan contact met ons op.